Rob |
Wysłany: Pią 12:50, 10 Lut 2012 Temat postu: Dzierżoniów drogi, kolej , dojjazd |
|
Witam czy Dzierżoniów posiada dobry dojazd do dużych miast w województwie , chodzi mi tutaj o dwa największe miasta Wrocław i Wałbrzych, np busy, pociągi , i czy też bezpośrednio można się dostać do tych miast . |
|
Darek |
Wysłany: Wto 14:08, 27 Cze 2006 Temat postu: Obwodnica Dzierżoniowa |
|
Będą omijać Dzierżoniów
Przyszła obwodnica Dzierżoniowa o łącznej długości około 20 km będzie biec przez cztery gminy. Powstanie nie wcześniej niż w 2009 roku, a jej koszt to 51 milionów złotych.
Już teraz zainteresowane gminy podjęły niezbędne działania przygotowawcze. Obwodnica będzie biec na terenach Bielawy, Dzierżoniowa, Pieszyc i gminy wiejskiej Dzierżoniów. Wykonanie planu zlecono w drodze przetargu wrocławskiej firmie "Ecoland".
Na zachodnią część obwodnicy będziemy zjeżdżać z drogi od strony Świdnicy skręcając w prawo za budynkiem byłej fabryki serów.
Obwodnica przetnie ulicę Nowowiejską, Brzegową, tory kolejowe, specjalną strefę ekonomiczną i drogę z Dzierżoniowa do Pieszyc. Następnie będzie biec w pobliżu byłego obozu Sportschule i oczyszczalni ścieków, przetnie trasę Dzierżoniów - Bielawa na wysokości stacji paliw, potem będzie prowadzić w kierunku Piławy Dolnej, by połączyć się z obwodnicą wschodnią. Na tę wschodnią obwodnicę wjedziemy skręcając w lewo z ulicy Wrocławskiej przed cmentarzem komunalnym. Dalej droga przetnie trasę Dzierżoniów - Dobrocin, a następnie - trasę do Ząbkowic.
Łączna długość wszystkich odcinków obwodnicy wyniesie koło 20 km. W granicach administracyjnych Bielawy - 2.000 m, Dzierżoniowa - 6.600 m, na terenie gminy Pieszyce - 2.200 m, a gminy Dzierżoniów - 9.200 m.
Procedura powstawania nowych planów zagospodarowania przestrzennego może się zakończyć najwcześniej w 2006 roku. Potem gminy przystąpią do sporządzania dokumentacji projektowej. O dofinansowanie na ten cel będą się starać z budżetu województwa dolnośląskiego i ze środków unijnych. Szacowany koszt całości
inwestycji to 51 mln złotych.
Obwodnica ma ograniczyć ruch tranzytowy przez Dzierżoniów i odciążyć Piławę Dolną. W samym mieście zmniejszy się poziom emisji spalin, poprawi bezpieczeństwo i warunki przejazdu. Dodatkowe korzyści z tej inwestycji mają wymiar gospodarczy. Lepszy dojazd pozwoli na uruchomienie nowych terenów inwestycyjnych w sąsiedztwie obwodnicy.
Aneta Pudło
"TYGODNIK DZIERŻONIOWSKI" |
|